“Atölye Düşle Düşün” Projesi Öğrencileri Başarılarıyla Gururlandırdı
21 Haziran 2022 | 10:11

Fakültemiz Mimarlık Bölümü mimari tasarım stüdyolarından Prof. Dr. Pınar Dinç Kalaycı yürütücülüğündeki AtölyeDüşleDüşün/A3 (StudioThinkImagine), dört dönem boyunca öğrencilerinin ulusal/uluslararası mimari proje/fikir yarışmalarına katılmalarını destekliyor. 2020-2021 Güz döneminden itibaren 3 dönem boyunca ‘Seç ve Yarış (Choose & Compete) teması altında projeler üretilirken; ekipler halinde çalışan öğrenciler beşi Birincilik, ikisi Mansiyon, biri Eşdeğer Ödül olmak üzere toplam 17 farklı başarıya imza attılar.  

Atölye sürecinde öğrencilerin ilgilerine ve potansiyellerine uygun yarışmalar seçmeleri sağlanırken; ‘yarışma, yarışan olmak, jüri kriterleri, yarışma süreci, mimari temsil araçlarının etkili kullanımı’ gibi pek çok başlık tartışmaya açıldı.

Yarışmalar sürecini desteklemek üzere, 3 Mayıs 2021’de Portekiz’li mimar Vitor Leal Barros ile ‘On Architecture Design Competitions and The Uni.xyz Competitions in Specific – Mimarlık Yarışmaları ve uni.xyz Yarışmaları Özeli’ başlığıyla, 6 Mayıs 2021’de Y. Mimar Ayça Yazıcı ve Y. Mimar Ömer Yeşildal ile de  ‘Mimari Fikir Yarışmalarına Nasıl Hazırlanılır?’ başlıklı sunum ve röportajlar gerçekleştirildi.

AtölyeDüşleDüşün’ün gelenekselleşen ‘Kritik Günleri’ eğitimin 11. haftalarında yapılırken; profesyonel mimarların öğrenci yarışma projelerine yorum yapması sağlandı.

Dönem sonlarında ise projelerin AtölyeDüşleDüşün hoca ekibi tarafından eğitsel, davetli profesyonel mimarlar ve hocalar tarafından hem eğitsel hem içeriksel ve de uluslararası yarışma jürileri tarafından da yarışmaya özel olmak üzere üç ayrı değerlendirmeye alınması sağlandı.

Tüm çalışma süreçleri Prof. Dr. Pınar Dinç Kalaycı, Öğr. Gör. Dr. Can Güngör, yarı zamanlı Öğr. Gör. Bolkar Açıkkol, Arş. Gör. Gizem Özkan Üstün, Arş Gör. Y. Bera Bilici ve Arş Gör. Mehmet F. Özyıldırım tarafından ekip olarak yönetildi. Bu zengin içerikli sürecin sonunda edinilen başarılar Gazi Üniversitesini gururlandırdı. Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız, öğrencileri ve hocalarını kabul ederek kendilerine teşekkür belgesi takdim etti ve bu başarıların devamını diledi.

Gazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü AtölyeDüşleDüşün öğrencilerinin ürünlerini ve başarılarını aşağıdaki sosyal medya adreslerinden izlenebilir:

Blog: https://studiothinkimagine.wordpress.com/

İnstagram: studiothinkimagine

Facebook: @StudioThinkImagine

Youtube: StudioThinkImagineHosts

 

 

-1 -1
Diğer Haberler

Fakültemiz Mimarlık Bölümü Erasmus Koordinatörlüğü 17.11.2025 tarihinde 12:00-13:00 arasında çevrimiçi olarak “ERASMUS+ Deneyim Paylaşımı Etkinlikler Dizisi”nin dördüncüsünü gerçekleştirmiştir.

Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü atölyelerinden AtölyeDüşleDüşün, geçmiş dönemler yari-zamanli öğretim görevlilerinden Y. Mim. Bolkar Açıkkol ile "Designing for the Final Frontier: Accelerating Aerospace Research with Architecture" başlıklı seminer gerçekleştirmiştir.

Fakültemiz Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Füsun Demirel,  İller Bankası Genel Müdürlüğü, Eğitim Daire Başkanlığı tarafından organize edilen Binaların Yangından Korunması Hakkındaki Yönetmelik ve Yangından Korunum Mimari Eğitimi”ni vermiştir

Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü atölyelerinden Atölye 3 – Atölye Düşle Düşün ve uluslararası The Emotionalists grubunun ortak etkinlik serisinin ilk buluşması olarak, Noero Schwalbach Architects (Cape Town) ortağı ve SACAP ile CIFA üyesi mimar Evandro Schwalbach “Beyond Functionality: Poetics of the Everyday” başlıklı sunuş gerçekleştirmiştir.

“Görünmez Sahneler: Yapay Zeka ile Mimariyi Zenginleştirmek” başlıklı bu sergi, Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi AtölyeDüşleDüşün öğrencilerinin 13-16 Ekim 2025 tarihinde aynı başlıklı çalıştayı kapsamında düzenlenmiştir. 

Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü öğrencilerinin katılımına açık olan çalıştay 15.10.2025 tarihinde saat 11:30'da Yükseliş Salonunda Bölüm Erasmus Koordinatörü Prof. Dr. Pınar Dinç Kalaycı’nın açılış konuşması ile başlamıştır.

background image